WEAR YOUR STATEMENT

Bag hver beklædningsgenstand er en lang produktionskæde og mange involverede i processen. Hos Cottover har vi stor respekt for handel og stiller høje krav til bæredygtighed i alle faser, både de miljømæssige og sociale perspektiver. Du bør føle dig tryg ved dit valg, hvorfor Cottover har valgt miljømærker, der sammen dækker både produktet og hele forsyningskæden med hensyn til sundhed, miljø, arbejdsvilkår og kvalitet.

Tøj- og tøjforbrug udgør store miljøproblemer i dag. En del af problemet hviler i fremstillingen selv, mens miljøbelastningen stiger på grund af den del af tøjet, der smides væk. Gennem samvittighedsfulde valg kan vi gøre en større forskel, end vi tror på at ændre uholdbare vaner.

 

Når du vælger Cottover, bidrager du med:

At reducere unødvendigt spild af jordens ressourcer ved at vælge højkvalitets tøj, der er designet til at blive brugt igen og igen.

At bekæmpe fattigdom gennem en rimelig betaling til bomuldsbønder.

At støtte økologiske bomuldsbønder, der har valgt at udnytte deres jord uden kemiske pesticider og kunstgødning,

hvilket risikerer at føre til overgødning.

At støtte leverandører, der følger ILOs kernekonventioner, og som afstår fra mange produktionskemikalier, der er skadelige for helbred og miljø.

At skabe gennemsigtighed i forsyningskæden ved at vide, at alle indvolverede årligt er certificeret, både for deres miljøarbejde og for deres arbejdsvilkår

 

Skab bæredygtig udvikling, hvor den har størst effekt:

Cottover varer fremstilles i Bangladesh, hvor tekstilindustrien er meget vigtig, da den beskæftiger 4 millioner mennesker og udgør 80% af landets indkomst fra eksport. I takt med fremstillingen stiger BNP pr. indbygger, fattigdom minskes og levevilkår forbedres. At tilskynde de leverandører, der investerer i miljøvenlige metoder og forbedrede arbejdsvilkår, skaber en positiv effekt og incitament for yderligere leverandører til at gøre det samme.

 

Måske vigtigst af alt: Du bidrager til den øgede efterspørgsel efter tøj af høj kvalitet fra en bæredygtig produktion. Et produkt er ikke bæredygtigt, hvis ingen køber det. Det er først, når forbrugerne vælger bæredygtige produkter over andre, at vi sammen kan ændre tekstilindustrien.